Home » Arbejdsmiljøopgaver

 

 

 

 

 

 

 

 

Arbejdsmiljøopgaver

I Bekendtgørelsen af Lov om arbejdsmiljø fra 25.maj 2020 står bl.a.

§ 1. Ved loven tilstræbes at skabe

  1. et sikkert og sundt fysisk og psykisk arbejdsmiljø, der til enhver tid er i overensstemmelse med den tekniske  og sociale udvikling i samfundet samt
  2. grundlag for, at virksomhederne selv kan løse sikkerheds- og sundhedsspørgsmål med vejledning fra arbejdsmarkedets organisationer og vejledning og kontrol fra Arbejdstilsynet.

§ 5. Sikkerheds- og sundhedsarbejdet i den enkelte virksomhed varetages gennem samarbejde mellem arbejdsgiveren, arbejdslederne og de øvrige ansatte.

 

Hvis du og din virksomhed er usikker på, hvilke arbejdsmiljøopgaver der skal løses, og hvordan I kan gribe opgaverne an, så lad os mødes og drikke en kop kaffe sammen.

Her kan vi tale om hvilke arbejdsmiljøopgaver, der ligger foran jer, og hvordan I kan være proaktive i forhold til at forebygge og sikre et sikkert og sundt arbejdsmiljø for jeres ledere og medarbejdere.

 

Læs mere her