
Hvad er jeres behov, og mangler I støtte til at komme i gang?
Alle virksomheder, der har ansatte skal udarbejde en skriftlig APV mindst hvert tredje år. Det er virksomhedsledelsens ansvar, at jeres APV udarbejdes.
Hvor meget I vælger at bruge en APV til, og hvordan I udarbejder den, er op til den enkelte virksomhed.
Hvordan udarbejder I en APV?
Det kommer an på, hvad I vil bruge en APV til, og hvordan jeres virksomhed er skruet sammen. Samt hvilke andre omstændigheder, der gør sig gældende for netop jeres situation. Der er ingen krav om, hvordan I udarbejder en APV, og hvilke metoder I skal vælge i jeres arbejdsmiljødrøftelser.
Til gengæld er der krav om, at
- processen skal inddrage medarbejdere
- der er pligt til at samarbejde om sikkerhed og sundhed
- sygefravær inddrages som en del af arbejdet med at vurdere arbejdsmiljøet
- arbejdsmiljøproblemer skal prioriteres
- der skal laves handleplaner til at forbedre eventuelle problemer
- resultatet skal være skriftligt
Er det tid til den lovpligtige arbejdspladsvurdering hos jer?
GLIFBERG PROCESSER tilbyder at hjælpe jer med en dialogbaseret arbejdspladsvurdering.
Hvad får I ud af det?
Professionel rådgivning om, hvordan I bedst muligt får afdækket arbejdsmiljøet. Ekspertviden om, hvordan I kan få endnu mere ud af en APV. Indsigt i arbejdspladsens styrker og udfordringer. Råd til hvordan I får skabt de nødvendige forbedringer i netop jeres arbejdsmiljø, arbejdsmiljødrøftelse, trivselsundersøgelse og APV. Kendskab til og afprøvning af evidensbaseret metode.
Vil du have mere ud af de vigtige trivsels- og arbejdsmiljøundersøgelser?
Så kontakt mig og lad os få en snak om jeres behov.