Home » Arbejdspladsvurdering – APV

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Udarbejd en arbejdspladsvurdering (APV) efter jeres behov

Alle virksomheder, der har ansatte skal udarbejde en skriftlig APV mindst hvert tredje år. Det er virksomhedsledelsens ansvar, at jeres APV udarbejdes.

Hvor meget I vælger at bruge en APV til, og hvordan I udarbejder den, er op til den enkelte virksomhed.

 

Hvordan udarbejder I en APV?

Det kommer an på, hvad I vil bruge en APV til, og hvordan jeres virksomhed er skruet sammen. Samt hvilke andre omstændigheder, der gør sig gældende for netop jeres situation. Der er ingen krav om, hvordan I udarbejder en APV, og hvilke metoder I skal vælge i jeres arbejdsmiljødrøftelser.

Til gengæld er der krav om, at

  • processen skal inddrage medarbejdere
  • der er pligt til at samarbejde om sikkerhed og sundhed
  • sygefravær inddrages som en del af arbejdet med at vurdere arbejdsmiljøet
  • arbejdsmiljøproblemer skal prioriteres
  • der skal laves handleplaner til at forbedre eventuelle problemer
  • resultatet skal være skriftligt

 

Er det tid til den lovpligtige arbejdspladsvurdering hos jer?

GLIFBERG PROCESSER tilbyder at hjælpe jer med en dialogbaseret arbejdspladsvurdering.

Min tilgang til jeres APV bygger på en evidensbaseret og effektiv metode, udviklet af en forskningsgruppe i det Nationale Center for Arbejdsmiljø (NFA).

Det er en metode til at kortlægge problemer og forbedre arbejdsmiljøet ved hjælp af medarbejdernes egne erfaringer og handlinger i tæt samarbejde med ledelsen. Jeg sørger for, at det skræddersys jeres virksomheds form og behov.

 

Hvad får I ud af det?

  • Professionel rådgivning om, hvordan I bedst muligt får afdækket arbejdsmiljøet
  • Ekspertviden om, hvordan I kan få endnu mere ud af en APV
  • Indsigt i arbejdspladsens styrker og udfordringer
  • Råd til hvordan I får skabt de nødvendige forbedringer i netop jeres arbejdsmiljø, arbejdsmiljødrøftelse, trivselsundersøgelse og APV
  • Kendskab til og afprøvning af evidensbaseret metode

Vil du have mere ud af de vigtige trivsels- og arbejdsmiljøundersøgelser?

Så kontakt mig og lad os få en snak om jeres behov.

 

Arbejdstilsynets vejledninger om regler for arbejdsmiljøsamarbejde

Arbejdstilsynet har på hjemmesiden relevante AT-vejledninger, om hvordan samarbejdet om arbejdsmiljø skal foregå. Minimum en gang årligt skal alle virksomheder afholde en arbejdsmiljødrøftelse, hvor arbejdslederen i samarbejdet med de ansatte tilrettelægger det kommende års samarbejde om arbejdsmiljø. Der gælder forskellige regler alt efter, hvor mange ansatte der er i virksomheden.

Regler for virksomheder med højst 9 ansatte

Regler for virksomheder med 10-34 ansatte

Regler for virksomheder med mindst 35 ansatte

 

Læs mere her