Hvad er jeres behov, og hvordan gør I med arbejdsmiljødrøftelserne?

Det kommer an på, hvad I vil bruge en APV til og størrelsen på jeres virksomhed. Samt hvilke andre omstændigheder, der gør sig gældende for netop jeres situation. Der er ingen krav om, hvordan I udarbejder en APV, og hvilke metoder I skal vælge i jeres arbejdsmiljødrøftelser.

Til gengæld er der krav om, at

  • processen skal inddrage medarbejdere
  • der er pligt til at samarbejde om sikkerhed og sundhed
  • sygefravær inddrages som en del af arbejdet med at vurdere arbejdsmiljøet
  • arbejdsmiljøproblemer skal prioriteres
  • der skal laves handleplaner til at forbedre eventuelle problemer
  • resultatet skal være skriftligt 

Dialogbaseret APV

Måske vil det være relevant at tage fat i jeres trivselsundersøgelse og den dialogbaseret APV nu for at få indsigt i arbejdspladsens styrker og udfordringer.

Hvordan får I skabt de nødvendige forbedringer i netop jeres arbejdsmiljø og arbejdsfællesskab, så I kan rekruttere. tilknytte og fastholde fagligt kompetente ledere og medarbejdere hos jer, så I understøtter en høj kønsbalance både vertikalt og horisontalt og med stor grad af diversitet i fx etnicitet og alder?

Vil du have mere ud af de vigtige trivselsundersøgelser og afprøve evidensbaseret metoder som fx dialogbaseret APV? Så kontakt mig og lad os få en snak om netop jeres behov.

Har du særlige ønsker?

Du er altid velkommen til at kontakte mig og få en snak om, hvordan vi kan samarbejde, og hvad der er behov for at styrke hos jer. Fortrolighed og diskretion er en selvfølge. Jeg holder til her.

Skriv til mig med det samme:
kontakt@glifbergprocesser.dk
eller ring:
20 21 35 15.